Miro Nikolić proteklih je godina objavio pozamašan broj filmskih kritika u kojima je demonstrirao zavidnu stilsku izbrušenost, elokvenciju i filmsko znanje. U svojim esejističkim analizama podjednaku pažnju pridaje redateljskom prosedeu, glumi, montaži i zvuku, pri čemu film i redateljski opus uvijek nastoji smjestiti u širi društveni i politički kontekst. Vješto zaobilazeći teorijsku suhoparnost, Nikolić čitatelja osvaja šarmantno britkim, pronicljivim i nerijetko humornim opservacijama, dok mu kritičarska oštrica rado seže dalje od pojedinačnog filma, pružajući trezvenu dijagnozu suvremene filmske industrije. Njegovi iznimno pitki i zabavni tekstovi u konačnici razotkrivaju istinskog zaljubljenika u film koji svoju strast umješno prenosi na čitatelja.
DIPLOMA ZA NOVOG KRITIČARA/RKU U 2022.
Ime Marije Krstanović (r. 1995) proteklih nekoliko godina pojavljuje se uz kritičke i analitičke članke iz područja šire umjetničke prakse (uključujući kazalište, književnost i likovnu scenu). No njezini tekstovi ciljani na suvremene filmske pojave, koje objavljuje u Hrvatskom filmskom ljetopisu i na web-stranicama Kulturpunkta, pokazuju da itekako znalački, nadahnuto i životno zainteresirano komunicira s filmom. Pritom pogled baca na sam rub ili onkraj granica mainstreama, tamo gdje se za naklonost kritičara i dalje bore „nepopularni“ rodovi: dokumentarac, animacija, eksperimentalni film i/ili njihovi hibridi. Jednako zadubljeni u pojedinačne filmove i njihov kontekst (i kinematografski i širi socio-kulturni), njezini ‒ za sada uglavnom ‚pregledni‘ tekstovi (komentari festivalskih programa, osvrti na autorske opuse) ‒ nastoje iz svakog predmeta izvući maksimum filmskih i izvanfilmskih značenja, vodeći čitatelja čvrstom rukom raznorodne argumentacije i dokazujući svakom rečenicom da je riječ o visprenoj i kreativnoj vlasnici kritičkoga „pera“ i uma.
Žiri koji je odlučivao o ovim nagradama činili su: Josip Jurčić, Ejla Kovačević i Diana Nenadić.